Hotel Houseperson/ Summer Bonus!

GULF SHORES BEACHSIDE RESORT Gulf Shores, AL $11.00 to $15.00 per hour
Share:

Position: Houseperson

FLSA Class: Hourly Non-Exempt

Pay Band: 4

Pay Range: $10.50 - $15/hr

Reports to: Executive Housekeeper

Job Summary:

The Houseperson is responsible for maintaining the highest standards of cleanliness throughout

the hotel property. They must work to promote safety in all guest areas by following strict

procedures with respect to passkeys, entry to guestrooms, and reporting any suspicious activity.

Housepersons must demonstrate a commitment to maintaining high quality standards and

attention to detail in all aspects of their job.

Duties and Responsibilities:

 Assist room attendants in the processing of linen and the cleaning of all rooms assigned

for service to the hotel and company standard.

 Care for all uniforms, equipment and supplies issued by management.

 Communicate with housekeeping as directed on the status of all tasks assigned to them

during the day.

 Maintain the cleanliness of hotel corridors, elevator landings, and all public areas.

 Report any observed damage, unusual happenings and safety concerns to the Executive

Housekeeper / Facilities Manager.

 Ensure that all guest floor closets and room attendant’s carts are fully stocked with

cleaning materials, fresh linen, terry, and guest supplies.

 Inform management of hazardous situations, emergencies or security threats

immediately.

 Respond in a courteous and prompt manner to all guest questions and/or concerns.

 Turn in all “Lost and Found” items immediately as directed listing the area of the hotel or

room number where found, the day the item was found, and the name of the person who

found it.

 Ensure that no occupied room is left open and unattended when being serviced.

 Promptly report all maintenance concerns to a housekeeping manager or supervisor.

 Follow all individual brand standards, policies, & procedures.

 Be a Brand Ambassador of A&R’s Culture, Mission and Values

 Other duties as assigned by the Executive Housekeeper




Required Skills and Experience:

 High school or equivalent education required.

 High level of organizational and time management skills.

 Excellent interpersonal and communication skills with strong customer/client focus

essential.

 Strong problem-solving skills.

 Ability to work in a fast-paced, high pressure environment.

 Must be willing and have the ability to work a varied schedule that may include early

morning, evening, night, and weekend shifts.

Other Skills Required:

 Physical: Must be able to stand for periods of time; ability to lift to 25 lbs.; ability

to lift, push and pull moderate weight frequently

Summer Bonus Included 

Posición: Houseperson Clase FLSA: No exento por hora Banda de pago: 4 Rango de pago: $ 10.50 - $ 15 / hr Reporta a: Ama de llaves ejecutiva Resumen de trabajo: El Houseperson es responsable de mantener los más altos estándares de limpieza en todo la propiedad del hotel. Deben trabajar para promover la seguridad en todas las áreas de los huéspedes siguiendo estrictas procedimientos con respecto a las llaves maestras, entrada a las habitaciones y reporte de cualquier actividad sospechosa. Las personas de la casa deben demostrar su compromiso de mantener altos estándares de calidad y atención al detalle en todos los aspectos de su trabajo. Deberes y responsabilidades:  Ayudar a los asistentes de habitación en el procesamiento de la ropa de cama y la limpieza de todas las habitaciones asignadas por servicio al estándar hotelero y empresarial.  Cuidar de todos los uniformes, equipos y suministros emitidos por la gerencia.  Comunicarse con el personal de limpieza según las instrucciones sobre el estado de todas las tareas que se les asignen. durante el día.  Mantener la limpieza de los pasillos del hotel, los descansos de los ascensores y todas las áreas públicas.  Informe cualquier daño observado, sucesos inusuales y preocupaciones de seguridad al Ejecutivo Ama de llaves / Gerente de instalaciones.  Asegúrese de que todos los armarios del piso de invitados y los carritos del asistente de habitación estén completamente equipados con materiales de limpieza, ropa de cama limpia, felpa y artículos para invitados.  Informar a la gestión de situaciones peligrosas, emergencias o amenazas a la seguridad inmediatamente.  Responda de manera cortés y rápida a todas las preguntas y / o inquietudes de los huéspedes.  Entregue todos los artículos "Perdidos y encontrados" inmediatamente según las instrucciones que indiquen el área del hotel o número de habitación donde se encontró, el día en que se encontró el artículo y el nombre de la persona que Lo encontré.  Asegúrese de que ninguna habitación ocupada quede abierta y desatendida durante el servicio.  Informe de inmediato todas las inquietudes de mantenimiento a un gerente o supervisor de limpieza.  Siga todos los estándares, políticas y procedimientos de cada marca.  Sea un embajador de marca de la cultura, misión y valores de A&R  Otras tareas asignadas por el ama de llaves ejecutiva Habilidades y experiencia requeridas:  Se requiere educación secundaria o equivalente.  Alto nivel de habilidades organizativas y de gestión del tiempo.  Excelentes habilidades interpersonales y de comunicación con un fuerte enfoque en el cliente / cliente esencial.  Fuertes habilidades para resolver problemas.  Capacidad para trabajar en un entorno de alta presión y ritmo rápido.  Debe estar dispuesto y tener la capacidad de trabajar en un horario variado que puede incluir turnos de mañana, tarde, noche y fin de semana. Otras habilidades requeridas:  Físico: debe poder estar de pie durante períodos de tiempo; capacidad para levantar hasta 25 libras; capacidad levantar, empujar y tirar de peso moderado con frecuencia


OR
 
By clicking the button, I agree to the GetHired Terms of Service
GetHired.com member? Login to Apply